Küsitlus

Mitu korda päevas vaatad oma Facebooki?
 
Tere tulemast ajajuhtimise veebi
Õnnele mõtlemine teeb õnnetumaks!
Neljapäev, 27 August 2015 13:49

Spiceri ja Cederströmi raamat "The Wellness Syndrome" räägib huvitavast fenomenist. Nimelt inimesed, kes mõtlevad õnnelik olemise peale, on tegelikult vähem õnnelikud, kui need, kes sellega ei tegele! Siit lihtne moraal - ära tegutse õnne nimel, vaid tee lihtsalt asju, mis tunduvad sulle olulised ja meeldivad. Küllap õnn tuleb siis isegi!

 

Ajajuhtimine.ee on on praktiline koht oma aja juhtimise kohta info hankimiseks ning teistega kogemuste jagamiseks. Siit leiad teooriat, näpunäiteid, kogemust praktikutelt, hiljem ka teste, kalkulaatoreid ja võimaluse ise panustada. Head uudistamist!

Ardo Reinsalu              Facebook logo Jälgi ajajuhtimisalaseid uudiseid Facebookis

Ardo Reinsalu
 
Pane uni enda jaoks tööle!
Kolmapäev, 08 Juuli 2015 09:32

New Scientist kirjutab... Kui tukastad kohe peale millegi uue õppimist, jääb see paremini meelde. Veel - kui näiteks hoiad õppimise ajal enda lähedal mingit lõhna ja seejärel sama lõhna enda voodi lähedal, jääb õpitu paremini meelde. Ning lõpuks - kui midagi õpid ja ütled endale enne magamaminekut, et hommikul on vaja teha test, ka siis jäävad asjad paremini meelde. Unes toimub asjade korrastamine ja kui aju "teab", et miski on oluline, siis seda ta ka eelisjärjekorras käsitleb. Head magamist!

 
10 produktiivsuse müüti
Esmaspäev, 08 Juuni 2015 20:11

Mõnikord on heade ettepanekute saamiseks kasulik äraspidiseid soovitusi vaagida. Seekord avaldab PicktheBrain 10 produktiivsuse MÜÜTI. Loe ja mõtle, et kas endalgi tuleb selliseid vabandusi teinekord ette. Niisiis... produktiivsuse müüdid, mis tegelikult ei toimi:

1. "Töötan rohkem kui 8 tundi." Rohkem ei ole alati parem. Üle 8 tunni töötavad inimesed on sageli väsinud, hoopis vähem produktiivsed, teevad rohkem vigu ja kannatavad suurema stressi all.
2. "Ma töötan paremini pideva surve all". See võib mõnikord tõsi olla, kuid pidevalt välise või enda poolt seatud surve all olemine tekitab stressi. Stress aga on produktiivsuse vastane.
3. „Multitaskimine suurendab efektiivsust.“ See on 15 aastat tagasi levinud valearvamus, mis on veel ka tänasel päeva levinud. Tegelikult võivad mitme asjaga korraga tegelejaid kulutada kuni 50% rohkem aega. Endale tunduvad multitaskijad väga efektiivsed, kuna nad on pidevalt tegevuses.
4. „Olen hõivatud, seega olen produktiivne“. Väga populaarne ja protsessile suunatud mõtteviis. Kahjuks vale, kuna pidev rabelemine ei tähenda, et tehakse õigeid asju või et midagi ka valmis saadakse.
5. „Suurem palk motiveerib töötajaid rohkem töötama“. Kui see võibki tõsi olla väga väikese sissetuleku või miinimumpalga korral, siis muudel juhtudel see nii ei ole. Suurem palk on alati oodatud, aga ei suurenda ei töötaja motivatsiooni ega tema oskusi töö produktiivsuse suurendamiseks.
6. „Pausid on ajaraiskamine.“ Jällegi vanast ajast jäänud müüt. Tegelikult on vajab aju, nagu iga muugi lihas, vaheldust. Pausid aitavad hoopis produktiivsuse tõusule kaasa. Näiteks Draugiem Group avaldas uuringu, et kõige optimaalsem on teha 52 minutit tööd ja seejärel 17 minutit puhata.
7. „Sama ajajuhtimissüsteem töötab kõikidele“. Pole olemas üks-suurus-sobib-kõikidele-lahendusi, seega ei toimi ka töö- ja aja korraldamise lahendused kõikidele ühtemoodi.
8. „Kaugtöö pole efektiivne“. Kindlasti sõltub see konkreetsetest tööülesannetest, aga ilmselgelt on uuema aja töökeskkond väga paindlik – paindlik tööaeg ja töökoht, mis sõltub tööülesannetest ja töötajast ja tema isiklikust graafikust.
9. „Korras töölaud on efektiivne.“ See võib olla mõnede jaoks tõsi, teiste jaoks mitte. Leia endale sobilik „flow“.
10. „Lihtsam on teha ise ära kui teisi paluda“. Esiteks on mõistlik alati paluda abi siis, kui keegi teine oskab antud teemat sinust paremini. Samuti on delegeerimise kuldreegel, et kui ühte toimingut on vaja tulevikus veel teha, siis tasub nähe praegu pigem vaeva kellegi väljaõpetamisega.

Sellised mõtted siis – lubasin endale suurt vabadust PicktheBrain artikli tõlgendamisega ja lisasin omi mõtteid. Loodan, et oli abiks. Originaalartikkel siin.

 
Magamatuse mõju töövõimele
Pühapäev, 10 Mai 2015 18:52

Ikka ja jälle ajajuhtimisest ja unest. Õigemini magamatusest ja selle mõjust meie töövõimele. Lisatud ülipõhjalikus artikiklis paar huvitavat fakti:
- Pidev 6-tunnine magamine mõjub meie vaimsetele võimetele sama kehvasti kui me oleks 48 tundi järjest magamata.
- NB! Katses osalejad ISE ei saanud aru, et nende võimed langesid!
- Ainuüksi USAs läheb igal aastal 100 miljardit dollarit magamatusega seotud efektiivsuse langusega kaduma.
Palju palju nippe paremaks uneks, ärkamiseks ja enesetundeks saad artiklist: The Science Of Good Sleep: There’s A Reason You’re Always So Tired

 
TOP10 telefoni soovitust
Esmaspäev, 13 Juuli 2015 17:39

Telefonid on muutunud ühe suuremaks segajaks, katkestajaks ja ajaraiskajaks. TimeManagementNinja pakub välja TOP10 soovitust sellega toimetulemiseks:

  1. Keera maha helinad;
  2. Lülita välja teavitused;
  3. Kasuta värinaalarme ja personaliseeritud helinaid;
  4. Kasuta "öö režiimi", et telefon ei segaks magamist;
  5. Vasta ainult neile helistajatele, keda sa tunned;
  6. Blokeeri numbrid, kelle kõnesid sa ei soovi;
  7. Pane telefon käest ära - ära võta seda igale poole (WC, koosolek, jne) kaasa;
  8. Kustuta äpid, mida ei kasuta;
  9. Kasuta privaat(mitte-segada)režiimi;
  10. Lülita telefon mõnikord üldse välja.

 

Lihtne, eks?! Või siis mitte... :)

 
Puhkusel mittetöötamine tasuliseks!
Teisipäev, 30 Juuni 2015 15:17

Praegusesse puhkuseaega sobib meeldetuletus "Ajajuhtimine argipäevaks" raamatust...

Uuringufirma Pertino viis Ameerikas läbi 1000 osalejaga uuringu ja leidis, et ligi 60% töötajatest tegeleb puhkuse ajal tööga – nad kontrollivad regulaarselt e-kirju, teevad tööga seotud telefonikõnesid või on muul moel kontoriga ühenduses.

Samas... Denveris asuva interneti start-up firma FullContact API tegevjuht Bart Lorang maksab oma töötajatele 7500 dollarit selle eest, et nad regulaarselt puhkaksid. Raha saamiseks on kaks tingimust: esiteks peab töötaja puhkama ja teiseks ei tohi ta teha mitte mingisugust tööd ‒ ei e-kirju, ei twiite, ei telefonikõnesid! Loogika iseenesest on lihtne – puhanud töötaja on hiljem produktiivsem. Ernst & Youngis läbi viidud uuring näitas, et iga töötaja täiendav 10-tunnine puhkus aastas parandas nende töö tulemusi 8%! Seda hirmutavam on tegelik statistika , mis näitab, et aastast aastasse suureneb väljavõtmata puhkusepäevade arv.

 
40-tunnine töönädal on surnud
Esmaspäev, 25 Mai 2015 10:18

40-tunnine töönädal on surnud! Elagu paindlik tööaeg ja -korraldus! Forbes-i artikkel kirjutab sellest, kuidas meie 40-tunnine 8st 5ni lahendus nagunii enam ei tööta. Tulemuseks stress, produktiivsuse langus, jne. Me vajame personaalsemat lähenemist tööajale. Lahenduseks 3- ja 4-päevased töönädalad, paindlik tööaeg, kodust töötamine, töötajate kaasamine tööprotsessi planeerimisse.

 
Töö 80 tundi nädalas ja oma elu?
Esmaspäev, 06 Aprill 2015 12:09

Kuidas töötada 80 tundi nädalas ja veel elada oma elu? Ehkki ma ei soovita kindlasti töötada 80 tundi nädalas, on Business Insideri artiklis olulisi ja häid endaga toimetulemise soovitusi: - õige nutitelefoni kasutamine võib hoida kokku aega - tuleb füüsiliselt liikuda ja süüa tervislikult - ei tasu rapsida ja paanitseda - järgi Rootsi fika traditsiooni - kl 15 tõusen püsti ja teen 15 min pausi - nädalas peab olema "null-töö" päev, kus tööga üldse ei tegeleta - ja muidugi - asju tuleb teha südamega ja loovalt!

 
<< Algus < Eelm 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Järgmine > Lõpp >>

Lehekülg 1 / 14
Banner