Küsitlus

Mitu korda päevas vaatad oma Facebooki?
 
Tere tulemast ajajuhtimise veebi

Ajajuhtimine.ee on on praktiline koht oma aja juhtimise kohta info hankimiseks ning teistega kogemuste jagamiseks. Siit leiad teooriat, näpunäiteid, kogemust praktikutelt, hiljem ka teste, kalkulaatoreid ja võimaluse ise panustada. Head uudistamist!

Ardo Reinsalu              Facebook logo Jälgi ajajuhtimisalaseid uudiseid Facebookis

Ardo Reinsalu
 
Sinine valgus ajab režiimi sassi
Kolmapäev, 30 Märts 2016 09:39

Elektriinsener, Tallinna tehnikaülikooli ja Eesti kunstiakadeemia valgustehnika lektor Tiiu Tamm räägib sinise valguse mõjust meie tervisele ja une kvaliteedile. "Üldiselt loetakse ohuallikateks leedvalgustid ja -lambid, kui need on paigaldatud liiga madalale ja tekitavad meis vastumeelsus- või ärapööramisreaktsiooni, kuid samuti ka meie nutiseadmed, mida kasutades vaadatakse neisse lähedalt otse sisse." Lahendus? Vähem telefoni- ja arvutiekraane. Eriti enne magamaminekut. Ja kasutada mõnd programmi ekraanivalguse parandamiseks, näiteks f.lux.

 
Olulised toimetused tee hommikul!
Kolmapäev, 09 Märts 2016 14:15

Taanlased avastasid, et mida hiljem päevas lapsed teevad kontrolltöid ja eksameid, seda halvemad on nende tulemused! Iga tund aega hiljem (võrreldes näiteks kl 8-ga) tehtud test oli sedavõrra kehvem, nagu laps oleks puudunud koolist 10 päeva! Seda on palju. Samas... kui aga enne eksamit oli 20-30minutline paus, olid tulemused "2 tunni võrra" paremad - nagu oleksid teinud testi varasemal osal päevast. Teisalt on näiteid, kus koolitöö ja õppimine võiks alata mitte kl 8, vaid pigem kl 9 või 10. Seega kokkuvõtteks - parim aeg oluliste ja tähelepanu nõudvate tegevuste tegemiseks on hilishommikune aeg 10-12. Samuti on mõistlik enne olulist sooritust teha 20-30minutiline paus. Tuleb oma päeva kalender jälle üle vaadata!

 
Kuidas lõõgastuda?
Laupäev, 27 Veebruar 2016 08:24

On reede ja kõikidel on huulil oluline küsimus - kuidas lõõgastuda peale tööd?! PickTheBrain pakub vastuseid.

  • Mediteeri 20 minutit - kui ei meeldi see sõna, siis lihtsalt lõõgastu, tõsta jalda üles, sulge silmad ja... hinga!
  • Hoolitse taimede eest! Paljud uuringud on näidanud taimedega tegelemise rahustavat mõju - lisaks puhastavad nad ka õhku!
  • Tee teed! Just, mitte ainult ei ole tee rahustava mõjuga (eriti näiteks kummelitee), vaid kogu see tee valmistamise protsess ise on lõõgastav.
  • Tee venitusi - pikk tööpäev surub meid "kokku". Mitte asjata ei öelda, et inimene on hommikul 1-2cm pikem kui õhtul. Venita kaela, selja, käsi, jalgu.
  • Kõige keerulisem - proovi (jah, proovi) lülitada välja mobiiltelefon, televiisor, muud vidinad. Proovi 5min, 10min, 20min vastu pidada :).
  • Jalavannid - Hiina meditsiinis (ja isegi tänapäeva ärikultuuris) on jalavannidel oluline koht. Proovi järgi ja sa ei kahetse!

 
Rööprähklemine võtab ajust 15 IQ punkti
Neljapäev, 04 Veebruar 2016 11:13

Multitaskimine ehk rööprähklemine on uus suitsetamine! MIT neuroteadlane Earl Miller ütleb, et meie ajud ei suuda multitaskida. Iga kord kui seda teha, me lihtsalt lülitame ühelt asjalt teisele ümber ja seda tehes on alati kognitiivne kulu. Meeste puhul on asi eriti hull (jah, mehed ON ohustatud liik!) - multitaskimine võib vähendada nende IQd kuni 15 punkti - ehk 8-aastase tasemeni. Multitasking on nii eelmine sajand - tegeleme ühe asjaga korraga!

Multitasking kills your brain

 
Sotsiaalmeedia on kahjulik meie tervisele
Esmaspäev, 28 Märts 2016 11:10

Sotsiaalmeedia on kahjulik teie tervisele! Varsti hakkame selliseid hoiatusi ehk ka Facebookis nägema, kuna värske teadusartikli põhjal põevad sagedased sotsiaalmeedia kasutajad 2.7 korda rohkem depressiooni kui teised. Põhjuseid võib olla erinevaid. Võib-olla just need, kes ei saa tavaeluga hästi hakkama, kasutavad sotsiaalmeediat rohkem? Või lihtsalt näeme me sotsiaalmeediasse teiste poolt paisatud positiivse elu kuvandit, mille kõrval meie enda elu tundub kehvakene? Või on põhjus kusagil mujal. Igatahes tasub kevade saabudes korraks telefon kõrvale panna ja õue minna, sest teatavasti päike ja värske õhk mõjuvad kindlapeale tervisele hästi!

 
Jäätis telefonivaba lõuna preemiaks
Neljapäev, 03 Märts 2016 13:33

LA restoranis EVA pakutakse 5% allahindlust neile, kes jätavad oma mobiiltelefoni garderoobi. Nüüd pakub USA kiirtoidurestoran Chick-fil-A tasuta jäätist kõikidele, kes suudavad söömise ajal telefonist hoiduda. See ei ole lihtne. Nagu ütleb projekti algataja: "Meil käivad perekonnad, kes ei saa väljakutsega esimesel korral hakkama ja tulevad järgmine kord uuesti proovima." Huvitav, missuguseid motivatsioonipakette peaks küll kodus proovima, et kõik pereliikmed ühel õhtul telefoni välja lülitaksid?

 
Rory Vadeni uue põlvkonna ajajuhtimine
Neljapäev, 11 Veebruar 2016 10:49

Soovitan! Rory Vaden räägib väga huvitavalt aja korrutamisest. Mõned olulised väljavõtted...

50-60ndatel oli ajajuhtimine ühemõõtmeline, fookuseks efektiivsus (sama ajaga rohkem). 80ndatel tuli Stephen Covey ja rääkis kahest mõõtmest - kiirus ja olulisus. Vaden ütleb, et me ei saa tänast aega juhtida vanade meetoditega. Uus lähenemine on 3mõõtmeline, kus kiirusele ja olulisusele lisandub ka tähendus ehk pikaajaline mõju. Mida ma saaksin teha täna, et tulevikus oleks parem? Vaden väidab, et eelmise põlvkonna ajajuhtimine oli to-do nimekirjade koostamine. Uus põlvkond peaks tegelema not-to-do nimekirjadega ja ta pakub välja lihtsa reegli.

Kui analüüsida tegevusi, siis: 1. Mida saame ära jätta, eemaldada? Kui ei saa, siis - 2. Kas ma saan seda automatiseerida? Näiteks e-arvete registreerimine pangas võtab aega, aga hiljem hoiab seda kokku. 3. Kui ei saanud, siis kas ma saan delegeerida? Sageli me ei taha delegeerida, kuna teised "ei tee asju nii hästi kui meie ise". Aga nii me võtame endale üha uusi kohustusi. Laste õpetamine enda järelt koristama on suur ajaline investeering, aga hoiab hiljem väga palju aega ja närve kokku smile emoticon. 4. Viimane etapp - kui eelmisi ei saanud teha, siis küsid endalt, et kas ma pean seda tegevust tegema PRAEGU või HILJEM? Kui praegu, siis teed ära, kui hiljem, siis paned nimekirja ja tuled selle juurde tagasi ja alustad jälle esimesest punktist. Niimoodi varem või hiljem saavad kõik tegevused ühes nendest neljast etapist tehtud. Pean ütlema, et üle hulga aja üks väga asjalik ja kokkuvõttev ülevaade ajajuhtimise olemusest.

 
Parim vanus õnnelik olemiseks?
Teisipäev, 02 Veebruar 2016 21:48

Väga lahe graafik - millises vanused on inimesed õnnelikumad? Tuleb välja, et madalaim (vähem õnnelik) aeg on vanuses 35-55, peale seda hakkab õnn kiiresti-kiiresti tõusma. Peale 65 on kõik juba väga-väga hästi. Nüüd jääb veel ainult küsimus, et kuidas elada 65ndani? Eriti Eesti keskmise meeste elueaga?

The happiness U-shape

 
<< Algus < Eelm 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Järgmine > Lõpp >>

Lehekülg 1 / 16
Banner